عمق کشنده فشار آب
تدريس خصوصي علوم تجربي دوره اول متوسطه ./. در صورت درخواست ايميل بزنيد
نوشته شده در // 13:40 - چهار شنبه 10 آبان 1391

عمق کشنده فشار آب

 

فشار آب در چه عمقی می تواند کشنده باشد؟

هر ۱۰ متری که در آب پایین می رویم، فشار آب ۱ اتمسفر افزایش می یابد. در عمق ۳ متری دیافراگم ما آنقدر قوی نیست که قادر به بادکش کردن شش هایمان در برابر فشار باشد. برای مقابله با این مشکل، ابزار غواصی، هوایی هم فشار با آب اطراف ما فراهم می آورند. اما این ابزار تا عمقی حدود ۶۰ متر کارایی دارند و در اعماق فراتر از این حد، اکسیژنِ فشار بالا سمی می شود. برای اینکه بتوانیم پایین تر از ۶۰ متر برویم، باید غلظت اکسیژن را با جایگزینیِ آن با هلیم کاهش دهیم. هلیم گازی خنثی است بنابراین با چیزی در بدن ترکیب نشده و سبب ایجاد مسمومیت نمی شود.

در این عمق، این حفظ ترکیبی بی خطر از گازها برای تنفس است که عمق غواصی را محدود می کند تا اثر مستقیم خردکنندگی فشار. افزایش فشار در نهایت سبب می شود که شکل مولکولی آنزیم های بدن تغییر کند و فرایند سوخت و ساز متوقف شود. بیشترین عمقی که با لباس معمولی غواصی برای انسان ثبت شده است ۳۳۰ متر است. اما "نهنگ های عنبر" قادرند تا عمق ۳ کیلومتری در آب فرو روند. گوشت های کنسروی با اعمال فشاری برابر با عمق ۶۰ کیلومتری استریلیزه می شوند.پس عمق کشنده جایی بین ۳ تا ۶۰ کیلومتر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : علمی آموزشی

آخرین مطالب
» ( کد نویسی بخش آخرین مطالب مشکل دارد. شما می توانید از بخش موضوعات مطالب یا جستجو، مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید )

لینکستان

حساب سیبای شماره 0107108150006 بانک ملی به نام "بیت الاحزان مکتب الزهراء" جهت جمع آوری کمکهای نقدی محبان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام www.beytalahzan.loxblog.com

تدریس خصوصی علوم تجربی دوره اول متوسطه ./. در صورت درخواست ایمیل بزنید