تدريس خصوصي علوم تجربي دوره اول متوسطه و سوم راهنمایی ./. در صورت درخواست ايميل بزنيد
نوشته شده در // 19:41 - چهار شنبه 29 آبان 1392

DNA چیست؟

مانند حلقه قدرت در ارباب حلقه های تالکین، داکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) مولکول شاهکار در هر سلول است که دارای اطلاعات حیاتی است که از تولید توالی ها به دست می آیند و خودشان و مولکول های دیگر (پروتیین ها) را هماهنگ می کنند.

 اگر به طور اندکی تغییر کند، ممکن است منجر به پیامدی جدی شود. اگر فراتر از حد معمول نیز تغییر کند منجر به مرگ سلول می شود.

تغییرات در DNA سلول ها در موجودات زنده چندسلولی باعث ............

 

بقیه در ادامه مطلب


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 19:38 - چهار شنبه 29 آبان 1392

انتخاب طبیعی

تئوری تکامل اولین بار توسط چارلز داروین زیست شناس در نیمه سده ۱۸۰۰ ایجاد شد موضوعی دیگر است که مردم تمایل دارند تا در مورد ساز و کار آن بدانند.

 
انتخاب طبیعی چگونه کار می کند؟و درحقیقت ایده ای که افرادی ضدتکامل با آن مشکل دارند ایده داروین با نام انتخاب طبیعی است. در واقع درک این ایده دشوار نیست. در طبیعت جهش هایی رخ می دهند که تغییری دائمی در ردپای ژنتیکی موجودات زنده نشان می دهند که می تواند باعث شود آنها خصوصیات متفاوتی را نسبت به اجداد خود به طور تصادفی نشان دهند. اما با تکامل، فرآیندی طولانی مدت تر رخ می دهد که حیوانات و گیاهان در طی چندین نسل مختلف تغییر می کنند که همه اتفاقی نیست. به جای آن تغییراتی در موجودات زنده در طی زمان گرایش دارند عادی تر شوند اگر تغییر به موجود زنده کمک کند تا بهتر بقا یابد و تولیدمثل کند.

برای نمونه، تصور کنید بعضی سوسک ها سبز هستند اما سپس جهشی باعث می شود بعضی از آن ها قهوه ای شوند. سوسک های قهوه ای با محیط اطراف بهتر از سوسک های سبز ترکیب می شوند پس بسیاری از آنها توسط پرندگان خورده نمی شوند. برای همین بیشتر دوام می آورند و تولید مثل می کنند. در طی زمان جمعیت سوسک به تدریج به رنگ قهوه ای در می آید. البته این مدلی ساده است. در عمل انتخاب طبیعی بر اساس یک سری میانگین ها عمل می کند نه براساس افراد ویژه ای و فرآیندی مرتب است.


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 21:22 - چهار شنبه 1 آبان 1392

کار نیروی وزن

حل مسأله (كار نیروی وزن)

 
 

فردی كه شما فقط دستش را می‌بینید ! یك قوطی نوشابه به وزن 3 نیوتن را با تندی ثابت به اندازه 5/0  متر بالا می‌برد

 

الف) كار نیروی دست شخص را در این جا به جایی حساب كنید. 

ب) كار نیروی وزن قوطی نوشابه را در این جا به جایی محاسبه نمایید.

 

 

 

راهنمایی:

 

                       بقیه در ادامه مطلب


دسته بندی : علمی آموزشی

لطفا کلیک کنید

آخرین مطالب
» ( کد نویسی بخش آخرین مطالب مشکل دارد. شما می توانید از بخش موضوعات مطالب یا جستجو، مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید )

لینکستان

حساب سیبای شماره 0107108150006 بانک ملی شعبه مرکزی اهر به نام "بیت الاحزان مکتب الزهراء" جهت جمع آوری کمکهای نقدی محبان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام www.beytalahzan.loxblog.com

تدریس خصوصی علوم تجربی دوره اول متوسطه ./. در صورت درخواست ایمیل بزنید