تدريس خصوصي علوم تجربي دوره اول متوسطه و سوم راهنمایی ./. در صورت درخواست ايميل بزنيد
نوشته شده در // 14:33 - پنج شنبه 28 آذر 1392

دانلود نمونه سوال سوم

سلام.

دانش آموزان پایه سوم که بهشون پسورد دادم میتونن فایل زیر رو دانلود و ازش استفاده کنن.

 


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 13:10 - جمعه 22 آذر 1392

جزر و مد و انواع آن

جزر و مد و انواع آن

کلمه جزر و مد یا کشند، اصطلاحی عمومی است که بیان گر بالا و پایین رفتن نوسانی در سطح اقیانوس، دریا و حتی دریاچه ها نسبت به سطح زمین است. این اثر به دلیل جاذبه گرانشی ماه، خورشید و حتی اجرام سماوی دیگر ایجاد می شود. جزر و مد در حد بسیار کوچک تر در دریاچه های بزرگ، اتمسفر و داخل پوسته ی جامد زمین هم اتفاق می افتد.

 

 

نیروی جزر و مدی
جذر و مد و انواع آن

 

اثر جزر و مد روی جسم نزدیک تر، بزرگ تر است زیرا قانون عکس مجذوری موجود در نیروی گرانشی، در سمت نزدیک تر جسم، نسبت به سمت دورتر آن، بزرگ تر است.

همان طور که در شکل ادامه مطلب نشان داده شده، نسبت جزر و مدی در هر واحد جرم بر روی سمت نزدیک جسم در مقایسه با سمت دور آن برای جسم نزدیک تر، بزرگ تر است:

 

 


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 12:54 - جمعه 22 آذر 1392

نمایش آنلاین مشخصات سد های ایران به تفکیک استانها و حوضه‌های آبریز

مشخصات سدهای ایران اعم از موقعیت، اهداف،پیشرفت فیزیکی،هیدرولوژی، مشخصات سد، سیستم انحراف، برآوردهای اقتصادی، وضعیت اعتباری و... هم سدهای در حال بهره برداری و هم سدهای در حال احداث به تفکیک حوضه های آبریز( فرعی) و  به تفکیک استانی در ادامه مطلب ارائه شده است...

 

دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 12:47 - جمعه 22 آذر 1392

حوضه های آبریز اصلی کشور

حوضه هاي آبريز اصلي کشور:
   ايران داراي 6 حوضه آبريز اصلي با شماره گذاري 1: حوضه درياي خزر 2: حوضه خليج فارس و درياي عمان 3: حوضه درياچه اروميه 4: حوضه مرکزي 5: حوضه شرقي 6: حوضه سرخس مي باشد. ميزان درصد مساحت هريک از حوضه ها نسبت به مساحت کل کشور در شکل  ارائه گرديده است.
   چنانچه در شکل  ملاحظه مي گردد حوضه مرکزي بيشترين و حوضه سرخس کمترين مساحت را دارند. بايد به اين نکته دقت گردد که مرز اين حوضه ها با توجه به مرزهاي سياسي کشور محدود گشته و مسلماً در ديد واقعي (بدون در نظر گرفتن مرزهاي سياسي کشور) مساحت حوضه هايي همچون درياي خزر بسيار بيشتر مي باشد. حدود4/73 درصد مساحت كشور را حوضه هاي بسته يا درون ريز تشكيل مي دهند. مطالعه اين حوضه ها به سبب تأثيرپذيري محيط از عمليات بهره برداري از منابع آب، از اهميت بيشتري برخوردار است.


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 18:25 - پنج شنبه 14 آذر 1392

تمرکز حواس

تمرکز حواس
تمرکز حواس به حداقل رساندن افکار مزاحم در هنگام انجام کاری.
آیا تا به حال برایتان پیش آمده در کلاس درس وقتی معلم درس می دهد، بعد ازمدتی متوجه شوید، هیچ کدام از صحبت های او را نفهمیده اید؟ برای یک لحظه احساس می کنیداصلا در کلاس نبودید؟ زمانی که دارید به دقت گوش می دهید، صحبت های همکلاسی هایتان مانع شود؟ هم زمانی که درس می خوانید متوجه می شوید از یک ساعتی که وقت گذاشتید فقط یک ربع توانستید مطالعه کنید، بقیه زمان خود را به فکر کردن به موضوعات نامربوط گذرانده اید و ...

بقیه در ادامه مطلب


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 18:19 - پنج شنبه 14 آذر 1392

ابر چیست؟

 ابرها در واقع کمان موی فرشته و کاخ های بستنی در هوا نیستند! ابر توده ای مریی از قطرات آب یا کریستال های یخی یا مخلوطی از هر دو است که در بالای سطح زمین معلق هستند.

 بقیه در ادامه مطلب


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 17:16 - جمعه 8 آذر 1392

اصلاحیه کتاب علوم هفتم

به اطلاع كليه همكاران علوم و دانش آموزان پايه هفتم مي رساند كه اصلاحات ارائه شده در ادامه مطلب را در كتاب درسي وارد كنيد:

 


دسته بندی : علمی آموزشی

نوشته شده در // 16:53 - جمعه 8 آذر 1392

معرفی برخی آلیاژها

در ادامه مطلب آلیاژهای برنز ، برنج ، مفرغ  و ورشو معرفی شده اند.


دسته بندی : علمی آموزشی

لطفا کلیک کنید

آخرین مطالب
» ( کد نویسی بخش آخرین مطالب مشکل دارد. شما می توانید از بخش موضوعات مطالب یا جستجو، مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید )

لینکستان

حساب سیبای شماره 0107108150006 بانک ملی شعبه مرکزی اهر به نام "بیت الاحزان مکتب الزهراء" جهت جمع آوری کمکهای نقدی محبان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام www.beytalahzan.loxblog.com

تدریس خصوصی علوم تجربی دوره اول متوسطه ./. در صورت درخواست ایمیل بزنید